Thursday, July 24, 2008

Najib has 3 Mercedes at home, says Terengganu MB - Malaysiakini

I like what Terengganu MB Ahmad Said had jeered, "Look at Datuk Seri Najib, he has 3 Mercedes at home." Ya, Najib did not agree with the MB for buying 14 Mercs for BN State Excos and brought this up to the Cabinet.

The Cabinet ordered them to buy Proton Perdana instead. But the MB insisted to go ahead for the Mercs. Najib loves Mercs, and was he sincere to live an exemplary life? Was he the right person to advise the MB?

5 comments:

  1. no wonder Mahathir loves this man.

    He's a Hipokrit too. Mahathir uses either a BMW or Porche while the rest of us are asked to buy Protons

    ReplyDelete
  2. tak kira TPM, PM, YDPA ka, beli ja lah berapa buah mercs... 50buah pun buleh.. haha..

    Tapi, itu kan untuk kegunaan rasmi Kerajaan negeri ja..

    MB Tnggnu ble beli mercs, BMW ka apa2 ja guna duit sendiri lo..

    Skng itu duit negeri lah..

    Tapi, Aku Pun Tak Tau Dah.. haha..

    ReplyDelete
  3. Masa yang lansung tidak sesuai , disaat rakyat dibelenggu dgn inflasi , harga brg makanan yg melambung tinggi , tidak mustahil satu hari ramai yg kebuluran sbb tidak mampu beli makanan masih lagi pemimpin BN memikirkan soal kemewahan .. sememangnya tidak masuk akal

    ReplyDelete
  4. Ini lah istilah yang di panggil
    "tukar cara hidup" yang di slogankan olih si pemabuk kuasa umno, tetapi cara tukar ni berbeza di antara rakyat dan si raja2 umno.
    untuk rakyat, tukar cara hidup tu, 1.kurangkan makan sehar dari 3 kali ke dua kali, (bolih lah di panggil diet)
    2. tak ada wang nak beli nasi, anak bini sekeluarga dengan datok, nenek, makan lah ubi, ikan masin dengan roti, rumput dengan escargot (snails),maggi dengan 1 telor.
    3. jangan pakai kereta lagi, harga petrol tak tahan, pakai motorsikal, basikal, naik bas atau pun jalan kaki.

    tapi untuk si raja2 sial dari umno si pembohong, pembazir, croni, kaki mabuk, akhlak syaitan,
    TUKAR CARA HIDUP UNTUK CRONI UMNO TU BERMAKNA , TUKAR KERETA PERDANA KEPADA MERCEDES, ITU LAH DI PANGILL TUKAR CARA HIDUP A' LA UMNO, UPGRADE! ORANG UMNO UPGRADE, rakyat terpaksa downgrade. tapi semua ini tak mengapa, sebabnya? UMNO 'MEMPERJUANGKAN "AGAMA, BANGSA DAN KETUANAN MELAYU", semuanya o.k.
    pada pendapat saya orang melayu telah diperdayakan dan di tipu, tapi tak mengapa ini lah cara ketuanan melayu umno, umno tuan, rakyat....hamba,kuli,kuti,bodoh, bahlol. Ini lah di gelar ISLAM HADHARI, CRONI DIKAYAKAN, RAKYAT DIMISKINKAN.
    sekarang siapa yang bodoh, rakyat atau melayu atau tokoh politik? jawapan saya adalah kita rakyat dan orang melayu yang bodoh. DI TIPU DAN DI PERDAYAKAN OLIH TOKOH KUCHING KURAP UMNO.

    ReplyDelete
  5. Betul, awak semuanya betul lah. Tengok semua menteri BN hantar anak-anak mereka belajar di luar negara pada umur-umur yang awal!

    ReplyDelete